Як забезпечуються первинною допомогою мешканці Тульчинського району?

Автотранспорт, сучасне обладнання та тісна співпраця з вторинним рівнем – у таких умовах лікуються пацієнти Тульчинського районного центру первинної медико-санітарної допомоги.

Центр виконав усі умови, аби підписати договір із Національною службою здоров’я. Завдяки співпраці з місцевою владою установа у 2018 році перетворилась у комунальне некомерційне підприємство та отримала належне фінансування.

Головний лікар районного ЦПСМД Віталій Нечипорук розповідає, що у Центрі надають допомогу 11 лікарів, але для повного забезпечення кадрами необхідно залучити ще двох фахівців.

-Завдяки програмі «Місцеві стимули» невдовзі до нас приєднається два молодих лікарі. Вони надаватимуть допомогу в амбулаторіях загальної практики сімейної медицини, - говорить Віталій Нечипорук. Амбулаторії та центр забезпечені усім необхідним обладнанням майже стовідсотково, - розповідає очільник ЦПМСД, -На базі АЗПСМ та центру є кардіографи, пульсоксиметри, глюкометри. Тобто ми надаємо увесь безкоштовний перелік послуг на «первинці», згідно з вимогами НСЗУ.

 

Для визначення холестерину крові, в рамках субпроекту Світового банку, ЦПМСД отримав медичні вимірювальні апарати - холестерометри.

Майже всі амбулаторії забезпечені автотранспортом. Сімейні лікарі мають змогу виїжджати на виклики та надавати невідкладну допомогу пацієнтам.

-Якщо пацієнт потребує дообстеження або консультації ЛОРа, кардіолога, невролога - сімейний лікар дає направлення хворому на таку консультацію до вузького фахівця на вторинний рівень. Наші фахівці пройшли тренінги щодо роботи із електронною документацією. У закладі ми впроваджуємо електронну медичну кару і направлення поки що в тестовому режимі, але до старту уже готові, - додає головний лікар.

Три АЗПСМ та чотири ФАПи знаходяться у підпорядкуванні Тульчинського міського ЦПСМД. Це «молодий» лікувальний заклад, адже отримав нове приміщення і розпочав свою роботу восени 2018 року.

Головний лікар закладу Сергій Кушнір розповідає, що робота з пацієнтами розпочалась досить швидко, тому за такий короткий час більша частина мешканців міста обрала собі сімейних лікарів.

-Заклад обслуговує понад 20 тисяч мешканців і варто сказати, що 80% пацієнтів підписали декларації з сімейними лікарями. У закладі є чотири лікарі, що мають на рахунку 1800 декларацій, -додає очільник закладу.

Сімейні лікарі Центру та амбулаторій проводять профілактичні бесіди з пацієнтами, як запобігати серцево-судинним хворобам, гіпертонії, цукровому діабету та закликають батьків щеплювати своїх дітей.

Завідувачка Тульчинської АЗПСМ, Світлана Очеретна працює як з дорослими так і з дітьми. Вона має 1864 пацієнти, серед них 400 – діти.

-Вважаю, що зміни в сімейній медицині були необхідні. А з впровадженням електронного документообігу у лікаря з’явиться більше часу на свого відвідувача.

На базі Центру діє кабінет невідкладної допомоги, який співпрацює з «екстренкою». Як пояснює Світлана Очеретна найбільш поширені виклики це - загострення серцево-судинних хвороб, зокрема ішемічні стани, гіпертонічні кризи. Часто необхідно надавати допомогу при неврологічних захворюваннях, цукровому діабеті.

-Для надання медичної допомоги населенню маємо необхідне діагностичне обладнання. Усі «тривожні» кардіограми. ми надсилаємо до Вінницького кардіоцентру. Вони охоче консультують наших фахівців.

Як говорить очільник міського Центру, кожна амбулаторія забезпечена автотранспортом, лікарі мають власний комп’ютер і пройшли курс підготовки з впровадження електронного документообігу. Наразі у закладі електронна картка та направлення працює у тестовому режимі.

Далі у планах Центру «первинки» дооснастити заклад потужнішим інтернет-зв'язком та налагодити систему електронного документообігу.